Biely kancelársky stôl s dokumentami. Mať vo svojej domácnosti všetko zorganizovane tak aby ste nemuseli nič hľadať je skrátka základ.Vďaka tomu si nie len ušetríte hromadu času, ale vyhnete sa aj stresovým situáciám kedy nebudete môcť niečo nájsť. Udržať si zorganizovanú domácnosť však nie je len tak, a preto vznikol tento článok, aby sme vám poradili, ako sa s týmto problémom vysporiadať.
Čoho sa zbaviť a čo sa vám naopak zíde?
Určite aj u vás doma nájdu veci, ktoré ste si odložili s tým, že sa vám ešte niekedy môžu zísť. Alebo sú to rôzne dekoratívne predmety, na ktoré sa len zbytočne chytá prach. Platí to však aj pre oblečenie, ktoré už nenosíte alebo rôzny nábytok či iné veci, ktoré ste sa chystali opraviť, ale samozrejme ste sa k tomu nedostali. Všetkých takýchto nepotrebností sa okamžite bez rozmýšľania zbavte. Veci, ktoré sa dajú ešte využiť, môžete niekomu darovať. Ak sa zbavíte všetkých týchto vecí, získate tým oveľa viacej miesta, čo určite oceníte. Ak už vám zostali len veci, ktoré skutočne potrebujete, musíte si v nich urobiť poriadok. V prípade skrine s oblečením, všetko povyberajte, čo máte pokrčené vyžehlite na žehliacej doske.
A aj keď sa vám určite nebude chcieť, uvidíte, že ak si oblečenie roztriedite a poskladáte, ušetríte si ráno pred odchodom do práce či niekam inam hromadu času. Ak chcete, aby váš šatník príjemne voňal a zároveň ho preventívne ochrániť pred moľami zaveste si doňho háčik Bros s levanduľovou vôňou. A, keď sme už u tých vôni, akákoľvek sviečka prípadne difuzér s príjemnou vôňou vám v spálni či v inej miestnosti vytvorí príjemnú atmosféru. Každá miestnosť by mala mať svoj systém a každá jedna vec svoj vlastný priestor, do ktorej ju vždy po jej použití vrátite na jej miesto. Ak si osvojíte tento zvyk, dosiahnete toho, že budete mať vždy vo svojich veciach poriadok. Veci dennej potreby, by mali byť umiestnené na miestach, aby ste ich mali vždy po ruke.
Napríklad kľúče by mali byť na chodbe na vešiaku na kľúče, rovnako ako topánky, ideálne na regáli na topánky. Rovnaké je to aj s organizáciou v chladničke, v ktorej sú potraviny, na ktoré ste možno už, aj pozabudli a musíte ich vyhodiť alebo už v nej máte chaos a neviete sa v nej zorientovať. Potraviny vyberte a vnútro chladničky očistite. Ak neviete ako, môžete sa inšpirovať týmto článkom. Potraviny by mali byť usporiadané podľa dátumu spotreby, a to kvôli tomu, aby ste najprv spotrebovali potraviny, ktoré sa rýchlejšie pokazia. Tiež by ste potraviny mali deliť podľa druhu. Napríklad: mäsové výrobky, mliečne výrobky, zelenina/ovocie. Nezabúdajte chladničku pravidelne čistiť, pretože čistota chladničky má veľký vplyv na samotné potraviny. Na hotové jedlá môžete okrem misiek a hrncov používať aj dózy, ktoré sú veľmi praktické ak si chcete obed či niečo iné vziať do práce, či výlet. Potraviny by mali byť vždy v nejakých nádobách alebo aspoň v sáčku, aby sa nevytvárali v chladničke baktérie.
Čo všetko si môžete ešte zorganizovať?
Zorganizovať by sme si mali aj dôležité dokumenty, ktoré síce nepotrebujete mať po ruke každý deň, ale, keď už k tomu príde, hľadanie toho správneho dokumentu nám môže trvať. Správne organizovanie aj takýchto vecí nám výrazne môže ušetriť čas, na iné, oveľa príjemnejšie aktivity, než je večné hľadanie. Ideálne sú nato rôzne zakladače, do ktorých si môžete dokumenty roztrieť jak farebne tak aj rozlíšiť štítkami. Užitočná pre vás bude aj takáto komoda, ktorú nemusíte využiť len na dokumenty, ale hodiť sa vám môže, aj do spálne či kúpeľne. Rovnako užitočné a dokonca dizajnovo pekné sú úložné boxy, ktoré môžete tiež využiť rôznymi spôsobmi.
Ak máte deti, môžete ich dať do detskej izby na odkladanie hračiek alebo zošitov či pomôcok do školy. Ďalšie, miesto v ktorom sa musíme orientovať a mať v ňom poriadok, sú naše tašky a v prípade dám kabelky. Poznáme to asi všetky, pokiaľ nemáme mobil práve vo vrecku, ale v preplnenej taške, je to niekedy umenie, ho z nej vyloviť.To isté platí pri slúchadlách či kľúčoch. Knomo púzdro je nato, ako stvorené a zmestí sa takmer do každej tašky.
Ak máte doma pracovňu, určite dobre viete, že ak máte uprataný stôl bez zbytočností, lepšie sa vám aj pracuje. Aby ste nemali zaprataný stôl či šuflíky dokumentami a podobnými vecami môžete si do pracovne, ak ešte nemáte, zaobstarať regál či poličku. Okrem zásobníkov na dokumenty či úložného boxu, sa vám isto zíde aj stojan na perá, vďaka ktorému sa vám už nebudú povaľovať všade možne. Okrem organizovania jednotlivých miestností a vecí v nich je často dôležité si vedieť zorganizovať aj čas, aby sme v daný deň stihli všetko, čo sme si naplánovali. Nato sú skvelé práve diáre, alebo nástenky či magnetické tabule, na ktoré si vopred napíšete, čo všetko vás čaká a čo musíte stihnúť urobiť. Zbytočne to však nepreháňajte, pretože rovnako, ako práca a povinnosti je, aby sme si urobili čas aj na odpočinok a naše záľuby.